Returpolicy i korthet.

 

Returpolicy.

Kontakta alltid butiken innan du returnerar en vara. Kontakten sker via mail till butiken@annasannorlunda.se I mailet ska det framgå om du vill byta till annan vara, samma vara i annan storlek/färg etc. Detta är för att vi ska ha en möjlighet att lägga undan en vara för din räkning. En god kontakt och diskussion är alltid att föredra och löser det mesta.

När du får hem ett paket kontrollera alltid så att det inte har några yttre skador. Kontrollera även varan eller varorna så att de är vad du förväntade dej. Om det inte skulle vara så, kontakta Annas Annorlunda snarast. Kontakt sker då via mailadress butiken@annasannorlunda.se . Vid kontakt, beskriv noga ditt ärende.


Villkor för returer.

Du dvs kund kan returnera en vara inom 30 dagar från det att den anlände till dej. Varan ska då vara hel och ren samt i det skick som du fick den. Varan får inte vara använd/nyttjad, omgjord, förstörd eller på annat vis förändrad. En vara som använts, förändrats, gjorts om eller förstörts av kund kommer inte att godtas för retur. Kontakta alltid butiken Annas Annorlunda innan du gör en retur. En god kontakt och dialog är alltid att föredra, och kan lösa det mesta. Se alltid till att skicka med kontaktuppgifter vid en retur. En returförsändelse ska tydligt märkas med ”retur”. Kund står för porto vid återsänd returvara.

 Vid köp av gammal/äldre/begagnad vara så säljs denna i befintligt skick. Läs alltid beskrivningen noga och titta på bilderna. Givetvis kan även denna typen av varor returneras om något inte stämmer med förväntning, kund ska dock vara uppmärksam på att sådan vara sälj i befintligt skick.

Vid köp av hantverksvara ska du som kund vara uppmärksam på att detta är unika handgjorda varor och att utseende kan variera något, läs beskrivning noga samt titta på bilderna. Givetvis kan även sådan vara returneras om förväntningarna inte infrias.

Annas Annorlunda ersätter återsänd vara inom rimlig tid. Vi lämnar ersättning efter att vi erhållit returvara samt behandlat ärendet. Se alltid till att vi har rätt kontaktuppgifter, kontonummer för eventuell överföring till dej osv.

Om kund önskar ersättningsvara ska detta tydligt framgå i mailkontakten butiken@annasannorlunda.se . När ersättningsvara ska skickas ut står kunden för portot.


Att returnera en vara

Vid retur av vara ska du som kund alltid se till att varan du returnerar är ordentligt inpackad och skyddad. Om du inte gjort detta ligger det på dej om vara skadats. Det åligger dej dvs kund att se till så att fraktavgift är tillräcklig. Kunden står för porto vid retur. För paket som det inte upprättats en överenskommelse innan retur ansvaras ej. Kund ansvarar för att rätt kontaktuppgifter fyllts i, så att paket kan lämnas ut rätt.

 Vid byte av storlek, färg etc.

Tala alltid om att så önskas i det mail du sänder oss. Detta är för att vi ska kunna lägga undan önskad vara för kunds räkning, Om ersättningsvara i ny storlek, färg etc. ej kan erhållas, ersätts vara istället med återbetalning av varans pris. En öppen och god konversation är alltid att föredra, och kan lösa det mesta. Ersättningsvara skickas ut inom rimlig tid, när vi behandlat ärendet. Ingen ersättningsvara skickas ut innan returpaket nått oss. Vid byte av vara står kunden för porto.

 Vid byte till annan vara.

Tala tydligt om detta i den mailkonversation via butiken@annasannorlunda.se som ska föregå ett återskickande av vara. Detta för att vi ska kunna lägga undan önskad ersättningsvara för kunds räkning. Ersättningsvara skickas ut till kund inom rimlig tid. Ingen ersättningsvara skickas ut förens retur nått oss och vi kunnat behandla ärendet. Kunden står för porto vid byte av vara.

 Transportskada.

Om ett paket eller en produkt skadats i transporten, kontakta oss omgående via mail butiken@annasannorlunda.se så vi kan titta på detta. Fotografier av skadan är önskvärt. En god och öppen dialog är alltid att föredra, och löser det mesta.

 Icke uthämtade paket.

För icke uthämtade paket ansvaras ej. Avgifter kan tillkomma för kund om paket ej hämtas. Det åligger kund att se till så att kontaktuppgifter stämmer, så att paket kan lämnas ut rätt.

Givetvis följer vi distansköpslagen vid köp i vår webbshop, Annas Annorlunda.

Har du frågor, funderingar etc, tveka inte att kontakta oss på Annas Annorlunda via mail butiken@annasannorlunda.se .